Menu
Introductie
Aanleiding
Tracé
Alexander
Rotterdam - Moordrecht
Waddinxveen
Tunnelbak
Alphen a/d Rijn
Tunnel Alphen
Roelofarendsveen
Inhaalspoor
Varianten
Doe mee!
Bronvermelding
Definities
Mail
naar De Batenvariant
|
|
Batenvariant - De Gauwelijn
Introductie
De GauwelijnWelkom
De GauwelijnWelkom
‘Ha’, zei Henk, ‘dat is fijn!
Ik zie daar alweer een trein
Later ontwerp ik geheel perfect
Een echt en heus spoortraject’
Sinterklaas-gedicht aan mij uit de basisschooltijd
|
[dit is idee is achterhaald: er ligt immers al een HSL]
'Op een hogesnelheidslijn moet je weinig stoppen.' Dat is vaak de gedachte. Maar je kan er zoveel meer uithalen door
eens goed te kijken hoe je maximale effectiviteit uit infrastructuur haalt. Dat kan door de HSL te bundelen met
fijnmazige infrastructuur en daar synergie uit te halen. Met een hogesnelheidstrein over tramspoor...? Geen probleem.
Op de HSL achteruitrijden om tijdswinst te boeken? Jazaker!
Aanschouw: de HSL Rotterdam - Schiphol via Waddinxveen en Alphen a/d Rijn, tot het uiterste gecombineerd
met de Rijngouwe tramlijn.
De Gauwelijn is een mes dat door het landschap snijdt, maar wel een mes dat aan beide zijden snijdt!
We bouwen:
Twintig kilometer verdiept spoor | Waddinxveen - Boskoop |
Drie kilometer boortunnel | Alphen a/d Rijn |
Kruising A20 / A12 / spoorlijn | Moordrecht |
Oeververbinding Haarlemmermeerringvaart | Roelofarendsveen |
Kruising plassengebied | Alphen a/d Rijn - Roelofarendsveen |
|